Novosti

Rad na projektu “Abeceda zdravog odrastanja – Emocionalni razvoj djece”

31. siječnja 2025.

Dječji vrtić Škrinjica, mlađa mješovita skupina “Krijesnice” te jaslička skupina “Leptirići” uključili su se u edukativno razvojni projekt “Abeceda zdravog odrastanja – Emocionalni razvoj djece“, koji organizira portal  Mliječni zub.

Emocionalna inteligencija predstavlja ključnu dimenziju dječjeg razvoja, pri čemu emocionalna regulacija i izražavanje emocija igraju temeljnu ulogu. Emocionalni razvoj započinje od rođenja i oblikuje sveobuhvatan razvoj ličnosti. Emocije predstavljaju prvi oblik komunikacije između djeteta i okoline, a njihova funkcija je identifikacija potreba te razvoj adaptivnih strategija suočavanja. Prepoznavanje, imenovanje i izražavanje emocija od presudne su važnosti za razvoj emocionalne samoregulacije i kompetencija.

Na emocionalni razvoj djeteta utječu biološki predispozicijski faktori te socijalni kontekst u kojem dijete odrasta. Primarni model emocionalnog izražavanja jest roditelj, a u institucionalnom odgojno-obrazovnom sustavu i odgojitelji. Emocionalni izražaj djece razlikuje se od onog u odrasloj dobi – emocije su spontane prirode, intenzivne, kratkotrajne i nestabilne, pri čemu ih djeca izražavaju eksplicitno i bez zadrške.

U skladu s načelima Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje te vodeći se razvojnim statusom i interesima djece, projektne aktivnosti provedene su metodološki prilagođenim pristupima. Svakodnevne interakcije i situacije bile su iskorištene kao pedagoški poticaj za osvještavanje i refleksiju emocionalnih stanja poput ljutnje, straha, tuge i radosti. Implementaciju projekta podržali su vanjski suradnici: Udruga žena Vidovec i Osnovna škola Vidovec.

Gospođa Anica Bistrović održala je interaktivno čitanje za djecu iz skupine “Leptirići”, pri čemu su djeca kroz narativne strukture slikovnica razvijala svijest o emocionalnim iskustvima. Djeca su s entuzijazmom sudjelovala, prezentirala svoje radove i reflektirala o pročitanom sadržaju. Dodatno, knjižničarka Ivana Mrvelj iz Osnovne škole Vidovec ugostila je skupine “Leptirići” i “Krijesnice”, gdje su djeca imala priliku upoznati knjižnični sustav te aktivno sudjelovati u čitanju i analizi slikovnica na temu emocija. Zajedno su pročitali slikovnicu autorica T. Gjurković i T. Knežević „Medvjedića je strah ostati u vrtiću“.

Ovaj projekt potvrđuje da su projekti temeljan segment odgojno-obrazovnog procesa, a njihova uspješnost ovisi o interdisciplinarnoj suradnji i partnerskom odnosu s dionicima zajednice. Posjeti i terenske aktivnosti igraju iznimno važnu ulogu u socijalno-emocionalnom razvoju djece, pružajući im iskustva koja potiču njihovu radoznalost, intrinzičnu motivaciju i socioemocionalne kompetencije.

Leave A Comment:

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)