Rad na projektu “Abeceda zdravog odrastanja – Emocionalni razvoj djece”
Dječji vrtić Škrinjica, mlađa mješovita skupina “Krijesnice” te jaslička skupina “Leptirići” uključili su se u edukativno razvojni projekt “Abeceda zdravog odrastanja – Emocionalni razvoj djece“, koji organizira portal Mliječni zub.
Emocionalna inteligencija predstavlja ključnu dimenziju dječjeg razvoja, pri čemu emocionalna regulacija i izražavanje emocija igraju temeljnu ulogu. Emocionalni razvoj započinje od rođenja i oblikuje sveobuhvatan razvoj ličnosti. Emocije predstavljaju prvi oblik komunikacije između djeteta i okoline, a njihova funkcija je identifikacija potreba te razvoj adaptivnih strategija suočavanja. Prepoznavanje, imenovanje i izražavanje emocija od presudne su važnosti za razvoj emocionalne samoregulacije i kompetencija.
Na emocionalni razvoj djeteta utječu biološki predispozicijski faktori te socijalni kontekst u kojem dijete odrasta. Primarni model emocionalnog izražavanja jest roditelj, a u institucionalnom odgojno-obrazovnom sustavu i odgojitelji. Emocionalni izražaj djece razlikuje se od onog u odrasloj dobi – emocije su spontane prirode, intenzivne, kratkotrajne i nestabilne, pri čemu ih djeca izražavaju eksplicitno i bez zadrške.
U skladu s načelima Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje te vodeći se razvojnim statusom i interesima djece, projektne aktivnosti provedene su metodološki prilagođenim pristupima. Svakodnevne interakcije i situacije bile su iskorištene kao pedagoški poticaj za osvještavanje i refleksiju emocionalnih stanja poput ljutnje, straha, tuge i radosti. Implementaciju projekta podržali su vanjski suradnici: Udruga žena Vidovec i Osnovna škola Vidovec.
Gospođa Anica Bistrović održala je interaktivno čitanje za djecu iz skupine “Leptirići”, pri čemu su djeca kroz narativne strukture slikovnica razvijala svijest o emocionalnim iskustvima. Djeca su s entuzijazmom sudjelovala, prezentirala svoje radove i reflektirala o pročitanom sadržaju. Dodatno, knjižničarka Ivana Mrvelj iz Osnovne škole Vidovec ugostila je skupine “Leptirići” i “Krijesnice”, gdje su djeca imala priliku upoznati knjižnični sustav te aktivno sudjelovati u čitanju i analizi slikovnica na temu emocija. Zajedno su pročitali slikovnicu autorica T. Gjurković i T. Knežević „Medvjedića je strah ostati u vrtiću“.
Ovaj projekt potvrđuje da su projekti temeljan segment odgojno-obrazovnog procesa, a njihova uspješnost ovisi o interdisciplinarnoj suradnji i partnerskom odnosu s dionicima zajednice. Posjeti i terenske aktivnosti igraju iznimno važnu ulogu u socijalno-emocionalnom razvoju djece, pružajući im iskustva koja potiču njihovu radoznalost, intrinzičnu motivaciju i socioemocionalne kompetencije.
You Might Also Like
Dramske igre na njemačkom jeziku – Theaterspiele već su tradicionalni dio obilježavanja suradnje Dječjeg vrtića Škrinjica i Osnovne škole Vidovec….
Putovanje kroz svemir u našem vrtiću – posjet mobilnom planetariju Odiseja Danas je naš vrtić postao pravo malo svemirsko odredište!…
Djeca iz skupine LOPTICE višegodišnji su sudionici projekta pod nazivom Naša mala knjižnica koji je usmjeren na promicanje čitanja među…